שאלות נפוצות

 עגלות

מהו תו התקן לעגלות המוכר בישראל וכיצד ניתן לדעת שעגלה מסוימת עומדת בתו התקן ?

תו התקן הישראלי לעגלות נקרא 891 (2004) שהוא בעצם יישום של תו התקן האירופאי (EN1883 2003). יבואן שמעוניין לייבא עגלות לישראל חייב להתאימן לתו התקן האירופאי. בתקן נכללות דרישות רבות ומגוונות, לדוגמה: שימוש בצבעים שאינם רעילים ובחומרים שאינם דליקים, בלמים מתפקדים, יציבות, קלות תנועה, כושר הפעלה כללי וכושר הפעלה אל מול מכשול, הימצאות חגורת בטיחות ועוד.

רק לאחר שהעגלה נבדקת במעבדת מכון התקנים הישראלי ונמצאת עומדת בתקן ניתן להתחיל לייבא אותה לארץ.הדרך הטובה ביותר לוודא שעגלה אכן עומדת בתקן היא לבקש מהמוכר מסמך המאשר זאת. בדפי המוצרים כאן באתר BabySafe מוצרי תינוקות בע"מ ניתן למצוא אישור לתקן הרלוונטי לכל עגלה.

איך בוחרים עגלה המתאימה לגיל התינוק ?

נושא זה זוכה להתייחסות הן בתקן האירופאי והן בתקן הישראלי המבוסס עליו. העגלות נבדקות ומשויכות לאחד משני סוגים לפי הגיל אליו הם מותאמים. עגלת תינוקות, המתאימה לגיל לידה, וטיולון – המתאים לתינוקות מעל לגיל 6 חודשים. לכל אחד מהסוגים קריטריונים שונים לעמידה בתקן.

חשוב!

עגלה הנה מוצר אינדיבידואלי ולכן חשוב להימנע מלקבל החלטות על בסיס המלצות בלבד. יש להתאים את העגלה למגבלות ולצרכים האישיים כמו: מגבלת תקציב, היעדר מעלית בבניין, שימוש מרובה בשטחים ציבוריים (ברחוב או בקניון), תא מטען גדול או קטן, בו יש לאחסן את העגלה וכדומה.

העגלה חורקת או לא נוסעת ישר והגלגלים נתקעים, מה לעשות ?

עגלה, בדומה לרכב, היא מוצר הדורש טיפול שוטף. חשוב לשמור על ניקיון העגלה, לנגבה במטלית יבשה על פי הוראות היצרן ולשמן את הגלגלים והמפרקים השונים בספריי שמן מסוג WD 40 או בגריז לבן על בסיס סיליקון, מדי חודש. חלק נכבד מהבעיות מהסוג שהוזכרו להלן יכולות להפתר או להמנע בדרך זו.

כיצד ניתן לשמור על נקיון הבדים בעגלה ?

ניקיון העגלה בכלל וניקיון הריפודים בפרט, הם חשובים ביותר בשמירה על עגלה סטרילית ונעימה. על כן מתוכננות רוב העגלות כך שניתן להסיר את הריפודים ולכבסם. יש לבצע את הכביסה ביד, במים קרים, ללא סחיטה וללא חומרי הלבנה. בשום פנים ואופן אין לייבש את הריפודים במייבש כביסה. בעגלות שבהן לא ניתן להסיר את הריפודים יש להסיר את הלכלוך בעזרת מטלית לחה. בד הריפוד בעגלות אלה יהיה לרוב מותאם לנקיון בצורה זו.

איך מונעים היווצרות חלודה בעגלה, התייבשות וסדיקת הפלסטיק בעגלה, דהיית בדי הריפוד ו/או את התפוררות הבדים ?

יש להקפיד על אחסון העגלה במקום סגור או מקורה ולהמנע מלהשאירה במקום בו היא חשופה לגשם, לטל ולכל רטיבות שהיא. אחסון מתאים של העגלה יאריך את ימיה ויאפשר לכם להמשיך ולהשתמש בה גם עבור הילדיםהבאים.

מהו תו התקן לעגלות המוכר בישראל וכיצד ניתן לדעת שעגלה מסוימת עומדת בתו התקן?

תו התקן הישראלי לעגלות נקרא 891 (2004) שהוא בעצם יישום של תו התקן האירופאי

 (EN1883 2003). יבואן שמעוניין לייבא עגלות לישראל חייב להתאימן לתו התקן האירופאי. בתקן נכללות דרישות רבות ומגוונות, לדוגמה: שימוש בצבעים שאינם רעילים ובחומרים שאינם דליקים, בלמים מתפקדים, יציבות, קלות תנועה, כושר הפעלה כללי וכושר הפעלה אל מול מכשול, הימצאות חגורת בטיחות ועוד.

רק לאחר שהעגלה נבדקת במעבדת מכון התקנים הישראלי ונמצאת עומדת בתקן ניתן להתחיל לייבא אותה לארץ. הדרך הטובה ביותר לוודא שעגלה אכן עומדת בתקן היא לבקש מהמוכר מסמך המאשר זאת. באתר חברת Baby Safe ניתן למצוא אישור לתקן הרלוונטי לכל עגלה.

איך בוחרים עגלה המתאימה לגיל התינוק?

נושא זה זוכה להתייחסות הן בתקן האירופאי והן בתקן הישראלי המבוסס עליו. העגלות נבדקות ומשויכות לאחד משני סוגים לפי הגיל אליו הם מותאמים. עגלת תינוקות, המתאימה לגיל לידה, וטיולון – המתאים לתינוקות מעל לגיל 6 חודשים. לכל אחד מהסוגים קריטריונים שונים לעמידה בתקן.

חשוב!

עגלה הנה מוצר אינדיבידואלי ולכן חשוב להימנע מלקבל החלטות על בסיס המלצות בלבד. יש להתאים את העגלה למגבלות ולצרכים האישיים כמו: מגבלת תקציב, היעדר מעלית בבניין, שימוש מרובה בשטחים ציבוריים (ברחוב או בקניון), תא מטען גדול או קטן, בו יש לאחסן את העגלה וכדומה.

העגלה חורקת או לא נוסעת ישר והגלגלים נתקעים, מה לעשות?

עגלה, בדומה לרכב, היא מוצר הדורש טיפול שוטף. חשוב לשמור על ניקיון העגלה, לנגבה במטלית יבשה על פי הוראות היצרן ולשמן את הגלגלים והמפרקים השונים בספריי שמן מסוג WD 40 או בגריז לבן על בסיס סיליקון, מדי חודש. חלק נכבד מהבעיות מהסוג שהוזכרו להלן יכולות להפתר או להמנע בדרך זו.

 כיצד ניתן לשמור על נקיון הבדים בעגלה?

ניקיון העגלה בכלל וניקיון הריפודים בפרט, הם חשובים ביותר בשמירה על עגלה סטרילית ונעימה. על כן מתוכננות רוב העגלות כך שניתן להסיר את הריפודים ולכבסם. יש לבצע את הכביסה ביד, במים קרים, ללא סחיטה וללא חומרי הלבנה. בשום פנים ואופן אין לייבש את הריפודים במייבש כביסה. בעגלות שבהן לא ניתן להסיר את הריפודים יש להסיר את הלכלוך בעזרת מטלית לחה. בד הריפוד בעגלות אלה יהיה לרוב מותאם לנקיון בצורה זו.

איך מונעים היווצרות חלודה בעגלה, התייבשות וסדיקת הפלסטיק בעגלה, דהיית בדי הריפוד ו/או את התפוררות הבדים?

יש להקפיד על אחסון העגלה במקום סגור או מקורה ולהמנע מלהשאירה במקום בו היא חשופה לגשם, לטל ולכל רטיבות שהיא. אחסון מתאים של העגלה יאריך את ימיה ויאפשר לכם להמשיך ולהשתמש בה גם עבור הילדיםהבאים.

כסאות בטיחות

כיצד בוחרים כסא בטיחות לרכב המתאים לגיל הילד ?

עבור כל שלב בחיי ילדינו יש להתאים כסא בטיחות מסוג שונה. אלו סוגי המושבים:

  •  לתינוקות שזה עתה נולד ולתינוקות ששוקלים פחות מ – 9 עד 13 ק"ג (בהתאם לדגם) מתאים מושב מסוגסלקל. הסלקל ישמש אתכם בערך עד גיל שנה, יש להרכיב אותו נגד כיוון הנסיעה ולוודא שהוא אינו ממוקם מול כרית אוויר.
  • הסוג הבא של מושבי בטיחות הינו כסאות בטיחות שנועדו לתינוקות השוקלים פחות מ – 18 ק"ג. בסוג זה ניתן להשתמש גם עבור תינוקות שזה עתה נולדו, כמו בסלקל, כל עוד מקפידים להרכיב אותם נגד כיוון הנסיעה.
  • סוג נוסף של כסאות בטיחות הוא הבּוסטר. בוסטרים מתחלקים לשלושה סוגים:

בוסטר גב עם רצועות, בוסטר גב בלי רצועות ובוסטר הגבהה.

בוסטר גב עם רצועות מתאים לילדים השוקלים יותר מ – 9 ק"ג וגילם עולה על שנה.

בוסטר גב בלי רצועות ובוסטר הגבהה מתאימים לילדים השוקלים 15 ק"ג ומעלה.

כיצד נדע שהגיע הזמן להחליף את כסא הבטיחות לרכב? האם יש חשיבות לתאריך ייצורו ?

לתאריך ייצור הכסא ישנה חשיבות רבה. אורך החיים של כסא בטיחות הוא 6 שנים ולכן אנו ממליצים להקפיד לרכוש כסא בעל תאריך ייצור מאוחר ככל האפשר. על כסאות בטיחות שיוצרו בארה"ב ניתן למצוא הודעה המזהירה לגבי התאריך האחרון לשימוש בכסא. עוד חשוב לציין בהקשר זה, כי לאחר תאונה שיש בה נפגעים יש להחליף מייד את כסא הבטיחות.

 מה ההבדל בין שני התקנים לכסאות בטיחות לרכב: האירופאי והאמריקאי?

מבחינה בטיחותית אין הבדל מהותי. בארץ מאושרים לשיווק כסאות בטיחות העומדים בכל אחד מהתקנים האלו: התקן האירופאי ECER44\03\04 והתקן האמריקאי .FMVSS213

היכן יש לחבר את כסא הבטיחות ברכב?

התקן אינו מגדיר היכן לחבר את כסא הבטיחות. עם זאת, יש לשים לב להוראות היצרן לגבי החיבור למושב. בהקשר זה נציין שוב שחל איסור מוחלט לחגור את כסא הבטיחות מול כרית האוויר אלא אם כן נותק מנגנון הפעלתה. כמו כן, מומלץ (לא חובה) לחברו בצד המושב האחורי, מימין לנהג (מאחורי כיסא הנוסע הקדמי).

כיצד קושרים את הכסא לרכב ?

לכל כסא בטיחות שיטת קשירה משלו, חלקם נקשרים מגב הכסא על ידי חגורות הרכב, חלקם נקשרים מהבסיס התחתון. בדגמים מסוימים ישנן רצועות קשירה (LETCH) ובאחרים ישנן זרועות ISOFIX. מומלץ לקבל הסבר והדגמה בחנות בה תבחרו לבצע את הרכישה, כמו כן מומלץ לעיין בחוברת הדרכה של המוצר ולעיין בהסבר הוראות הקשירה של היצרן.

מדוע קושרים את הסלקל הפוך מכיוון הנסיעה?

חובה לקשור את הסלקל כך שהוא ניצב הפוך מכיוון הנסיעה מסיבה אחת. במקרה של תאונה חלילה, כאשר הגוף נזרק קדימה, שרירי הצוואר של התינוק, עורפו וחגורת הכתפיים שלו אינם חזקים והמפרקת עלולה להישבר מעוצמת הזריקה. כאשר התינוק קשור בצד ההפוך לכיוון הנסיעה, הוא יזרק לכיוון גב הסלקל ובכך נמנעת הטלת הראש קדימה וחייו נשמרים!

מתי יש לנטרל את כרית האוויר במושב שליד הנהג?

במידה והחלטתם לקשור את ילדכם במושב שליד הנהג באופן המנוגד לכיוון הנסיעה, חובה לנטרל את כרית האוויר המיועד לכיסא זה. במקרה של תאונה, במצב קשירה ההפוך מכיוון הנסיעה, כרית האוויר שתיפתח בעוצמה לכיוון ראשו של התינוק עלולה לגרום נזק גופני קשה במיוחד!